Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Melissa Berg - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Melissa Berg - WaarBenJij.nu

Singapore

Blijf op de hoogte en volg Melissa

12 Maart 2014 | Singapore, Singapore

Hoi allemaal,

De eerste paar dagen van mijn reis zitten er alweer op! Na een reis van ruim 15 uur in twee lekker luxe vliegtuigen (naast een kussentje en dekentje had ik mijn eigen entertainmentset waarmee ik zelfs via camera's op het vliegtuig mee naar buiten kon kijken - deze Ryanair-vlieger was onder de indruk!) kwam ik zondagavond rond 23u aan in mijn hostel in Singapore (waar het 7 uur later is dan in Nederland). In het vliegtuig en door de overstap in Dubai had ik op zulke rare tijden gegeten en geslapen, dat mijn lichaam het niet meer snapte en gewoon maar de nieuwe tijdzone voor normaal aannam, dus ik kon lekker zonder jetlag twee dagen deze stadstaat verkennen.
Singapore is naast erg warm - mensen gebruiken een paraplu hier niet tegen de regen, maar tegen de zon - ook hartstikke makkelijk voor toeristen die geen Aziatische talen beheersen. Op enig moment in een gigantische shopping mall heb ik zelfs in het Nederlands de verkeersinformatie op de radio gehoord. Ik ben zelfs blijven staan omdat ik dacht "mijn hersenen hebben het vast automatisch vertaald zonder het Engels te horen" - maar het was echt Nederlands en ik heb de candid camera niet kunnen ontdekken ;) Met de hop on hop off bus had ik op dag 1 in ieder geval de meeste hoogtepunten gezien, waardoor ik op dag twee me kon focussen op het cultuur snuiven, mensen kijken en nog meer rondslenteren op smalle stoepjes waarvan je je afvraagt hoe smal ze mensen hier verwachten (Singapore heeft dan wel kleine mensen, maar zelfs zij moeten soms met hink-stap-sprong de obstakels op de stoep en de auto's ernaast ontwijken).
En het mag bijna niet vergeten worden: Singapore is inderdaad schoon. Ik heb met eigen ogen een man blaadjes van de bomen zien opvegen... De gebouwen zien er voor een groot gedeelte hypermodern uit met vormgeving die je in Nederland nooit tegen zou komen. Ik heb bij alles ook foto's, maar ik zit nu in een gezellig cafeetje middenin Auckland (waarover zo meer), dus daar zullen jullie nog even op moeten wachten!

Na twee dagen met muisstille Aziaten op een kamer te hebben gelegen was het tijd om dit voorproefje achter me te laten en door te reizen, op weg naar het echte avontuur! Dinsdagavond (voor jullie begin van de middag) vloog ik naar Sydney in zo'n 8 uur, overstappen en huppakee nog een vliegtuig en in totaal opnieuw 5 uur in de tijd vooruit reizen. Maar een dikke18 uur later ben ik dan nu in Auckland. Slechte start door het vliegveld dat het bagageslot van de flightbag dusdanig heeft verbogen (echt, vraag me niet hoe want het was een goed slot) dat ik de cijfers niet meer kon draaien en hem dus heb moeten laten openknippen (Val, het plezier was dus van korte duur :( ). Gelukkig stond daar na een bustripje naar het centrum meteen een positieve indruk tegenover: in de survivalwinkel die ik binnen liep stond een aardige jongen zich te vervelen omdat hij geen klanten had en toen ik voor 35 (!!) Dollar een nieuw slot wilde kopen hielp hij me door me een aanbieding van 5 dollar te doen voor eenzelfde slot maardan niet TSA-approved (ik vlieg toch pas over 6 weken weer dus dat zie ik dan wel weer). Volgens mij zijn die Nieuw-Zeelanders leuk volk, maar die formule zal de komende dagen en weken beproefd worden, dus ik kom er op terug (maar heb er geen twijfels over)!

Tot zover voor nu! Kia ora in Aotearoa voor mij en liefs voor jullie! Melissa

  • 12 Maart 2014 - 05:48

    Soraia:

    Lieve Melis,

    Wat fijn om te horen dat je veilig bent aangekomen zowel in Singapore als in Auckland. Wat een lange reis. Je bent ook lekker druk geweest in Singapore en heel fijn dat je daar geen last had van een jetlag! Jammer en even vervelend van het slot, maar gelukkig weer (tijdelijk) opgelost!

    Ik ben benieuwd naar je foto's en andere avonturen :)

    Liefs,
    Soraia


  • 12 Maart 2014 - 11:11

    Hedwig:

    Ha nichtje,

    klinkt allemaal erg goed zeg!!! veel plezier en ik ben benieuwd naar je volgende verslag!

    xx Hedwig

  • 12 Maart 2014 - 21:30

    Marcel:

    Mooi begin. Komt wel goed met die kiwi's.

  • 13 Maart 2014 - 11:21

    Martine:

    Klinkt goed Melis! Geniet ervan!
    Liefs!

  • 13 Maart 2014 - 16:48

    Oma Rombout:

    leuk van je te horen,zie het volgende berichtje graag weer,goeie reis

  • 14 Maart 2014 - 12:30

    Thea:

    Lieve Melis,
    Leuk verslag en ben heel erg benieuwd naar het volgende. Veel plezier !

  • 24 Maart 2014 - 11:40

    Valerie :

    Haha en wij hebben nog wel zo moeilijk gedaan met dat slot :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melissa

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 6842

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 20 Juni 2014

Backpacken door Nieuw-Zeeland & Australië

24 Augustus 2011 - 28 December 2011

Studeren in Ierland

Landen bezocht: