Auckland tot Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Melissa Berg - WaarBenJij.nu Auckland tot Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Melissa Berg - WaarBenJij.nu

Auckland tot Rotorua

Blijf op de hoogte en volg Melissa

23 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

(Dit heb ik zondag geschreve maar toen kon ik het niet uploaden! Nu ben uik in Tongariro National Park, maar daarover mee in een volgende blog!)

Lieve allemaal,

Er is weer even een goede internetverbinding, dus ik zal jullie even gauw een update geven! Afgelopen dinsdag ben ik uit Auckland vertrokken met de bus. Al op het verzamelpunt meteen de Britse Lauren ontmoet waar ik nu veel mee optrek. Er zitten ontzettend veel Nederlanders in de bus, maar ik heb nu een groepje van drie Britten en een Nederlandse met wie ik de afgelopen twee dagen in Rotorua heb vertoefd. Dinsdagmiddaf kwamen we aan in Hahei, een mooi kustplaatsje. Onderweg zijn we gestopt bij Hot Beach, waar je tijdens eb de kans hebt om een kuil te graven en in een warm bad te stappen. Als je pech hebt en op de verkeerde plek graaft krijg je water van een graadje of heel heet, dus dan was het rennen naar de zee om je voeten weer af te koelen. Ontzettend bizarre ervaring en superleuk! In Hahei heb ik met een groep een hike gedaan naar Cathedral Cove, een klein paradijselijk strandje met een prachtige 'grot' die aan twee kanten open is. Meteen een duik gemaakt in de Pacific Ocean! 's Avonds heeft onze buschauffeur, Seagull, voor ons een BBQ verzorgd. Alle buschauffeurs hebben hier bijnamen (Seagull heet zo omdat hij de neiging heeft om uit koelkasten overal 1 hapje/stukje van te pikken, schijnbaar), dat onthoud makkelijker. De volgende ochtend zijn we doorgegaan naar Raglan, het surfersparadijs van Nieuw-Zeeland. Uiteraard heb ik een poging tot surfen gewaagd en ik moet zeggen dat me dat alles meeviel! Binnen een half uur kon ik al opstaan en de golf volgen - weliswaar niet op de hoogste golven, maar toch een goede poging! Die avond met ons groepje gekookt en daarna met bijna iedereen naar een prachtig uitkijkpunt gegaan om de zonsondergang te bewonderen en later op de avond nog een route gelopen waar heel veel gloeiwormen zitten. Heel mooi om te zien! De dag erna heb ik ze echter nog veel beter kunnen bekijken, toen we doorreden naar de Waitomo Caves en ik daar 4 uur door de grotten heb gekropen (inclusief claustrofobisch kleine openingen), gezwommen, geklauterd, in een rubberband onder de gloeiwormen door ben gedreven en nog veel meer geklauterd heb. Zo gaaf om te doen! We hebben met z'n allen de foto's gekocht, dus die zal ik zsm online zetten. Na die actieve ochtend zijn we doorgereden naar Mourea voor de nacht. We zijn verwelkomd in de Ngati Pikiao, een Maori-familie, tussen de meren Rotorua en Rotoiti in, waar we door het uitvoeren van de traditionele groet nu deel zijn van de familie en altijd welkom zijn en in hun huis hebben geslapen (net een schoolreisje: met z'n allen in een grote slaapzaal). We hebben een culturele voorstelling gekregen van die familie, inclusief de Poi-dans die vrouwen uitvoeren en de Haka (de oorlogsdans) van de mannen. Behoorlijk intimiderend! Uiteindelijk hebben we zelf ook een voorstelling voorbereid en voor elkaar opgevoerd - hilariteit alom natuurlijk. De afgelopen dagen heb ik in Rotorua doorgebracht, midden in een vulkanisch gebied dus het ruikt continu naar zwavel. Het is geen groot stadje, maar wel gezellig en heel mooi uitzicht over het Rotorua Lake, waar door alle vulkanische bronnen hier geen enkele vorm van leven in zit. Er drijven alleen maar tientallen zwarte zwanen in. Zaterdag hebben we een auto gehuurd met z'n vieren om naar Hobbiton (de Lord of the Rings filmset) en naar Wai-O-Tapu (prachtige bronnen met heel veel fascinerende kleuren door alle mineralen, zwavel en dergelijke die daar uit de grond komen door de vulkanische omgeving). Van het hostel hadden we als tip meegekregen om op de terugweg via Kerosine Creek te gaan. Dat klonk een stuk onheilspellender dan het was: het bleek een prachtig verborgen plekje te zijn waar een beekje via een waterval in een soort enorm bad terechtkomt. Het water is namelijk (naar mijn persoonlijke schatting) een graadje of 40, dus heerlijk warm in een prachtige omgeving. Hoefden we mooi geen geld meer te gaan betalen om naar de Spa te kunnen hier om van die bronnen te genieten ;)Conclusie: ik vermaak me hier erg goed! De komende dagen ga ik via Lake Aniwhenua (de allermooiste overnachtingsplek schijnbaar), Taupo, Whakahoro en het National Park naar Wellington, waar ik waarschijnlijk een aantal dagen blijf en mijn plannen voor het Zuidereiland kan uitstippelen!

Liefs, Melissa

  • 29 Maart 2014 - 22:01

    Beppie:

    Ha Melissa,
    Via Hedwig de link naar jouw ervaringen gekregen. Het klinkt meer dan goed.
    Liefs
    Beppie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melissa

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 6850

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 20 Juni 2014

Backpacken door Nieuw-Zeeland & Australië

24 Augustus 2011 - 28 December 2011

Studeren in Ierland

Landen bezocht: