Auckland & Northland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Melissa Berg - WaarBenJij.nu Auckland & Northland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Melissa Berg - WaarBenJij.nu

Auckland & Northland

Blijf op de hoogte en volg Melissa

17 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Pas een aantal dagen in Nieuw-Zeeland en al meteen een tropische storm (cycloon Lusi) meegepakt, die ze hier zo eens in de twee jaar hebben... Maar bij aankomst woensdag was er nog geen vuiltje aan de lucht en ben ik met de ferry naar mijn prachtige logeeradres gegaan en daar de buurt verkend (jungle in je achtertuin, waarom niet!). Donderdag Auckland verkend door rond te slenteren en van grote hoogtes de stad te bekijken (overdag de Sky Tower en 's avonds vanaf Mt. Eden). Perfect weer en meteen een goed vakantiegevoel gecreeerd. Vrijdag heb ik het prachtige Waiheke Island verkend dat een eindje buiten Auckland ligt. Meteen een stel naïeve Amerikanen ontmoet (so the Netherlands are part of Scandinavia, right? No? Is it a Baltic state?), die ik ook maar meteen heb verteld dat nee, wij schaatsen niet naar de buren voor koffie... Ze waren verder hartstikke aardig en samen met hen en een Argentijns meisje nog vreemde vogels gespot tijdens een bushwalk terug naar de ferry.

Al dagen waren er waarschuwingen voor cycloon Lusi die dit weekend NZ zou treffen. Northland (het gebied boven Auckland) zou het hardst getroffen worden en gelukkig zou ik precies daarheen gaan die dagen! Zaterdag was de busrit een soort dronkemansrit door de wind die zo hard om het busje sloeg en tijdens een korte wandeling naar de Whangarei Falls waren we doorweekt. Op de radio werd gesproken over overstromingen en daardoor explosies en stroomuitval in Paihia - onze overnachtingsplek. Dat beloofde veel goeds. Uiteindelijk hebben we alleen het staartje van de storm meegepakt en was het net een stormachtig Scheveningen. In de bus wat leuke mensen en leuke busdriver ontmoet waarmee we maar gewoon de pub in zijn gedoken en zondag was het alweer opgeklaard en kon ik samen met twee Engelsen een hele mooie hike naar de Haruru Falls en het mangrovebos maken. In de dorm zijn meteen alle stereotypen bevestigd (Duits klef koppel praat alleen met elkaar en er zit altijd één maf figuur tussen), maar het belooft wel veel goeds voor de komende weken! Vandaag met St. Patricks Day ben ik nog in Auckland en morgen vertrek ik richting Paihia en daarna naar surfersparadijs Raglan, dus gelukkig is het weer mooi weer. Ik heb d'r zin an!

Cheers,
Melissa

• 17 Maart 2014 - 10:21

Laurens:

Amerikanen xD Het is al wat als ze wisten dat Amsterdam IN nederland ligt (en geen land is oid). En toch leuk om even de plaatselijke weersextremen mee te krijgen natuurlijk.

Succes & enjoy, zusje

• 17 Maart 2014 - 11:23

Pascalle:

Haha, altijd fijn, al die kennis die mensen hebben over Nederland! ;) Spannend zo'n storm, maar ook wel avontuurlijk! Veel plezier op je verdere avontuur ^_^

• 24 Maart 2014 - 11:38

Valerie :

Klinkt goed Melis! En stormen zorgen ten slotte voor mooie verhalen ;)

XX