Whitsundays, Magnetic Island - Reisverslag uit Cairns, Australië van Melissa Berg - WaarBenJij.nu Whitsundays, Magnetic Island - Reisverslag uit Cairns, Australië van Melissa Berg - WaarBenJij.nu

Whitsundays, Magnetic Island

Blijf op de hoogte en volg Melissa

16 Juni 2014 | Australië, Cairns

Ik was gebleven bij de geplande zeiltocht door de Whitsundays. Dat was echt ontzettend leuk! Een beetje relaxen op de zeilboot, die ook een duikplank, paddleboards en een gigantische opblaasbare glijbaan had. Het beroemde Whitehaven Beach gezien met haar kristalheldere zeewater, zodat je ook de pijlstaartroggen in de ondiepe delen gewoon rond kon zien zwemmen. We hebben op verschillende locaties gesnorkeld en aangezien dit het uiterste puntje van het Great Barrier Reef al is, de meest prachtige vissen (inclusief Nemo natuurlijk) en koralen kunnen zien. De beroemde vis Elvis, die altijd op duikers en snorkelaars af komt, was helaas net drie weken niet meer gespot en vermoed wordt dat hij het loodje gelegd heeft. Gelukkig waren er duizenden andere kleurrijke vissen te zien. Ook heb ik gedoken, voor het eerst weer sinds mijn eerste keer op mijn negende, haha. Gelukkig was het nog steeds net zo fantastisch als in mijn herinnering! Plus een maansondergang aanschouwd, waarbij alleen de onderste sikkel zichtbaar is (in tegenstelling tot in Nederland, waar het altijd het linkerstuk of het rechterstuk is). Op de boot twee Duitse meiden leren kennen (een paar van de relatief zeldzame soort die bereid is om Engels te spreken en niet alleen maar Duits tegen andere Duitsers..) die hetzelfde reisschema hadden als ik, dus tot aan Cairns met hen samengereisd.

Terug in Airlie Beach nog een didgeridoo-les gevolgd (succesvol geluid geproduceerd; een melodie erin aanbrengen lijkt onmogelijk haha!) en vervolgens doorgereisd naar Townsville voor een nachtje. Het was een beetje druilerig weer, dus hebben we ons vermaakt met potjes Cluedo en de airhockeytafel in het hostel. De dag erna naar Magnetic Island gegaan, waar we onder meer een auto hebben gehuurd met twee Amerikanen om meer te kunnen zien, wilde wallabies hebben gevoerd, verschillende walks gedaan hebben en offroad gegaan om bij een mooi strand de zonsondergang te kunnen zien. Ook heb ik met één van de Duitse meiden een tocht te paard gemaakt. Na twee nachten terug naar Townsville, waar een andere vriend ons bijgehaald had en we met z’n vieren lekker zijn gaan eten en in de pub naar superleuke livemuziek geluisterd hebben, terwijl het buiten nog steeds regende.

Eigenlijk wilde ik daarna naar Mission Beach, maar vanwege de regen en het feit dat daar behalve een populaire skydiveplek (en dat heb ik immers al gedaan) weinig is, besloten om meteen door te gaan naar Cairns en vervolgens verder naar het noorden het regenwoud in tot aan Cape Tribulation. Tijdens een nightwalk, waarbij ik de enige niet-Australische was (ja echt), de meest gigantische spinnen gezien, waarvan dan gezegd werd ‘dit is nog maar een kleine Huntsman, ze worden veel groter’, terwijl die ‘kleine’ spin al groter is dan alle spinnen is die ik in mijn leven gezien heb. Gelukkig ook een hoop ander (schattiger) nachtleven gezien.
Terug in Cairns had ik nog drukke laatste dagen voor de boeg met het verkennen van de stad en verschillende tours. Een dag naar de Tablelands gegaan met Uncle Brian’s, wat echt een hilarische dag was. Er bestaan hier maar twee seizoenen: het regenseizoen en het droge seizoen. Normaal eindigt het regenseizoen na april, maar dit jaar duurt het wat langer dus hebben we die dag erg veel regen gehad. Maar het is hier absoluut nooit koud, dus de oplossing is dan gewoon de hele dag in je zwemkleding buiten rondlopen, omdat je dan ín de bus tenminste nog iets droogs hebt om aan te trekken. Zwemmen bij de Josephine Falls kon door de enorme hoeveelheden water niet (we zouden nooit meer boven gekomen zijn), maar gelukkig wel op genoeg andere plaatsen, waaronder de beroemde Milaa Milaa Falls! Ook in een vulkanische krater gezwommen en de hele dag vermaakt door onze tourguide met verhalen en liedjes en spellen. Echt één van de beste tours! Plus ik heb vogelbekdieren in het wild gezien!
Ook nog een dag het Great Barrier Reef opgegaan en opnieuw gedoken en gesnorkeld, waarbij ik dit keer ook schildpadden gezien heb! Op de Whitsundays heb ik ze alleen vanuit de boot gezien, maar nu ook echt tijdens het duiken. Fantastisch! Op mijn laatste avond in Cairns was het tijd voor een Australische bbq met kangoeroe, emu, krokodil en barramundi op het menu. Echt een zeer goede afsluiting! Gelukkig heb ik nog een paar dagen Dubai voor de boeg voor ik echt huiswaarts keer.

Liefs,
Melissa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melissa

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 6858

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 20 Juni 2014

Backpacken door Nieuw-Zeeland & Australië

24 Augustus 2011 - 28 December 2011

Studeren in Ierland

Landen bezocht: