Connemara, Dublin en Halloween - Reisverslag uit Galway, Ierland van Melissa Berg - WaarBenJij.nu Connemara, Dublin en Halloween - Reisverslag uit Galway, Ierland van Melissa Berg - WaarBenJij.nu

Connemara, Dublin en Halloween

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

04 November 2011 | Ierland, Galway

De tijd vliegt voorbij hier. Inmiddels resten mij hier nog 3 collegeweken, een studieweek en twee weken tentamens, met hopelijk daarna nog 1 à 2 weken reizen en dan ben ik alweer thuis. Onwerkelijk, maar gelukkig is het zover nog niet, want ik ben hier nog niet klaar!

Afgelopen weken heb ik samen met een studiegenoot het ritme opgepakt om iedere woensdag de hele dag in de bieb te studeren, dus met colleges erbij maakt dat een dag van 10:00-20:00, maar dan doe ik in ieder geval iets. Voor de rest bestaat mijn leven vooral uit eten met huis-, gebouw- en studiegenoten, pannenkoekenontbijt, pubs verkennen en nog meer uitstapjes. Zo heb ik een aantal weken geleden de Connemara-tour gedaan. Een hele dag met een gezellige buschauffeur op pad, die non-stop verhalen weet te vertellen over ongeveer alles waar je langsrijdt. Van fairy trees tot het kruispunt waarop een bekende Ierse zanger is verongelukt en van Lough Corrib, The Quiet Man en Joey the Pony tot het uiteindelijke hoogtepunt Kylemore Abbey. Een beroemd klooster dat eruit ziet als de kastelen uit sprookjes. Het is gigantisch, ligt tegen een berg aan bij een groot meer, kijkt uit op nog meer bergen en heeft torentjes, een eigen church en mausoleum en kasteeltuinen. Prachtig om te zien!

Vorig weekend zijn we met een aantal mensen vrij ad hoc naar Dublin vertrokken. Vrijdagavond rond 12u het hostel geboekt en de volgende ochtend vroeg vertrokken richting de bus. Vanwege een lekke band bij één van ons werd dat lopen naar het busstation en helaas regende het pijpenstelen. Mijn regenpak bleek zelfs onvoldoende waterdicht voor zulke stortbuien, dus met natte kleding en schoenen aan en ook natgerende spullen in mijn tas uiteindelijk in de bus geploft. In Dublin regende het vrolijk door, maar toen we eenmaal bij het hostel waren om onze tassen te dumpen en droge sokken aan te trekken, hield het op met regenen. En gelukkig werd het zelfs mooi weer uiteindelijk, dus konden we vol goede moed Dublin verkennen. We zijn naar Trinity College geweest, wat erg mooi is, maar helaas heb ik The Book of Kells nog niet gezien. Mijn reisgenoten vonden het entreegeld teveel, dus besloot ik niet alleen te gaan maar te wachten tot een van beide volgende keren. Daarna zijn we via Oscar Wilde’s residence naar Dublin Castle gelopen. Daar stond een groepje mensen bijeen, dus daar zijn we op af gelopen. Eén man was heel enthousiast aan het vertellen dat de prime minister zojuist aangekomen was en dat binnen enkele minuten de twee dagen eerder verkozen nieuwe President van Ierland aan zou komen. En inderdaad! Daar liepen we toch zomaar President Michael D. Higgins tegen het lijf, die in Dublin Castle zijn Acceptance Speech zou gaan geven. Een leuke ervaring!
Gelukkig was die speech niet in het daadwerkelijke kasteel, dus konden we (met een verplichte rondleiding weliswaar) het kasteel ook nog van binnen zien. Dat was echt ontzettend mooi, ontelbaar veel spiegels, kroonluchters, goud, schilderijen en versieringen. Het zou je huis maar zijn!
’s Avonds lekker gegeten bij een pizzeria en daarna de Temple Bar ingedoken voor een portie heerlijke Ierse livemuziek en een voorstelling van Irish Dancing. Het was Halloween-weekend, dus veel mensen liepen al uitgedost door de straten. In Nederland wordt er misschien een horrorfilm uitgezonden, maar in Ierland is het een feest van bijna een week waarbij de meest creatieve outfits gecreëerd worden en men in vol ornaat door de straten loopt en de pubs bevolkt. Ontzettend leuk om te zien!
De volgende dag ontbeten in een klein caféetje, waar ik heb ontdekt dat een “Irish Breakfast Sandwich” toch niet zo geslaagd is als ik dacht, maar het vult in ieder geval wel! Vervolgens naar St. Patrick’s Cathedral, de grootste kerk van Ierland en daarna de Guinness Storehouse bezocht met als eindpunt van de rondleiding een uitzicht van 360 graden over Dublin. Toen nog even gauw het National Museum ingegaan, net voor sluitingstijd en daarna met z’n zevenen uit eten gegaan. Een zeer geslaagd weekend!

Op maandag was het dan echt Halloween. Zo mogelijk waren er nog meer mensen verkleed in de stad en ik heb mijn ogen uitgekeken. Het was ontzettend gezellig en erg leuk om eens op deze manier Halloween mee te maken. Komend weekend is alweer zo’n beetje mijn laatste ‘vrije’ weekend, de weekenden daarna zijn al lekker volgepland, dus even kijken wat ik nu allemaal nog wil doen! Zometeen in ieder geval met een hele groep eten, een traditie die er een beetje is ingeslopen als mensen bezoek hebben, wat ontzettend leuk is.

Bedankt trouwens allemaal voor de kaartjes die jullie gestuurd hebben, mijn deur is al over de helft gevuld! Ik heb zelfs een zak kruidnootjes en een chocoladeletter mogen ontvangen, dus ik ben helemaal gelukkig!

Liefs,
Melissa

  • 05 November 2011 - 10:46

    Hannah:

    Hee leive melissa, klinkt allemaal super leuk! Lekker impulsief naar Dublin en mooi Halloween meepakken :) Wow de woensdag klinkt heftig, knap hoor. Ben je dan ook klaar voor de rest van de week? Of is het hard aanpoten? Ik ga jou nog berichten lieve Melissa, heel veel plezier weer deze week en geniet van je weekend xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Galway

Studeren in Ierland

Recente Reisverslagen:

30 December 2011

Goodbye Galway

19 December 2011

Bezoek, Edinburgh en tentamens

15 November 2011

The Irish Experience

04 November 2011

Connemara, Dublin en Halloween

09 Oktober 2011

Oslo en de Cliffs of Moher
Melissa

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 6877

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 20 Juni 2014

Backpacken door Nieuw-Zeeland & Australië

24 Augustus 2011 - 28 December 2011

Studeren in Ierland

Landen bezocht: