Bezoek, Edinburgh en tentamens - Reisverslag uit Galway, Ierland van Melissa Berg - WaarBenJij.nu Bezoek, Edinburgh en tentamens - Reisverslag uit Galway, Ierland van Melissa Berg - WaarBenJij.nu

Bezoek, Edinburgh en tentamens

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

19 December 2011 | Ierland, Galway

Er is een drukke periode verstreken sinds de laatste blog, dus weer een hoop te vertellen. Ik was gebleven bij het bezoek dat ik zou krijgen. Dat werd een ontzettend leuk en ontspannen weekend, met een derde bezoekje aan de Cliffs of Moher, shoppen in Galway en genieten van alles wat de pubs te bieden hebben. Daarna de bus gepakt naar Dublin voor hun laatste nacht, waar we helaas niet heel veel tijd hadden maar wel de Temple Bar uiteraard een bezoekje gebracht hebben. De volgende ochtend afscheid moeten nemen en ging ik weer de bus in voor de 2,5 uur terug naar Galway. Daar moest ik hard aan de studie, want de essay-deadline kwam dichterbij en ook de tentamens lieten niet op zich wachten. Aangezien ik in de studyweek die we kregen om te studeren 4 dagen naar Edinburgh zou gaan, was het wel handig om daarvoor al wat werk te doen.

Van 25-28 november ging ik samen met mijn Amerikaanse huisgenoot, twee meiden uit het appartement schuin onder ons en een Amerikaanse jongen die ik op het Gaeltacht-weekend had leren kennen ’s nachts om 01:00u de bus in richting Dublin Airport. In Dublin centrum nog een blik geworpen op een dronken Ier die het een goed plan vond om in de River Liffey te duiken en om 4u ’s nachts waren we dan op het vliegveld. Daar moesten we nog meer wachten, maar een nachtje doorhalen levert gelukkig interessante gesprekken op.
Eindelijk konden we dan het vliegtuig in en het was al een korte vlucht, maar door meewind waren we nog sneller en stonden we na drie kwartier op Schotse bodem. Ingecheckt in het hostel, een lekker Schots onbijtje gegeten en aangezien er een waterig zonnetje scheen, besloten we meteen naar Dublin Castle te gaan (de weersvoorspelling voor dat weekend was niet zo best – gelukkig hebben we het uiteindelijk op de eerste dag na droog gehouden!). Gigantisch kasteel dat hoog boven de stad uittorent en een prachtig uitzicht geeft, met veel historische informatie en mini-musea in de verschillende gebouwen.
’s Middags lekker door de Royal Mile gestruind, kerstwinkeltjes bezocht en doodgegooid met kilts en de Schotse ruit. Edinburgh is ontzettend mooi – in tegenstelling tot veel andere oude steden is hier echt ieder gebouw statig en oud en is de nieuwbouw beperkt tot buiten het directe stadscentrum. Vier dagen was ruim genoeg tijd om de stad te bekijken en omdat we uiteindelijk besloten dat het ’t niet waard was om een hele lange dag in de bus te zitten om vervolgens maar heel even het meer van Loch Ness te zien, konden we op ons gemak alles bekijken. The Palace, waar nog een bloedvlek van een moord in het hout zat, Arthur’s Seat beklommen, een Ghost Tour gedaan, naar Camera Obscura (met oneindig veel optisch bedrog en bizarre dingen), kerstmarkt, de Edinburgh Dungeon, … ’s Avonds lekker Schotse dingen gegeten (haggis is geen aanrader) en ons prima vermaakt!

De tweede helft van de studyweek hadden mijn vader en Thea vrij ad hoc gevraagd of ze nog langs konden komen en zijn zij 5 dagen in Ierland geweest. Lekker rondgetourd met de auto en hen alle leuke dingen laten zien, maar ook op plekken geweest waar ik nog niet geweest was – de luxe van een eigen auto! Dat was erg gezellig, maar toen zij eenmaal weg waren had ik ineens nog maar 3 dagen voor mijn eerste tentamen zou zijn. Dus die prachtige studieplanning werd ‘m niet, maar uiteindelijk die paar dagen nog hard gewerkt en er in 6 dagen 4 tentamens doorheen geknald. Eén tentamen was ik de enige, omdat het normaal een vak voor een heel jaar is en ik toestemming had om het slechts één semester te doen, dus toen zat ik in m’n uppie – wat wel heerlijk rustig is ;-) En mijn Ierse taalkunsten vertoond natuurlijk, wat nog steeds eigenlijk nergens naar klinkt, maar ach. De tentamens zijn achter de rug en de uitslag laat nog even op zich wachten, dus we maken ons nergens meer druk om!

Liefs,
Melissa

  • 30 December 2011 - 21:04

    Lauri:

    Ja, Edinburgh <3
    Die stad is echt zo fantastisch. Blij dat je het daar zo naar je zin hebt gehad!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Galway

Studeren in Ierland

Recente Reisverslagen:

30 December 2011

Goodbye Galway

19 December 2011

Bezoek, Edinburgh en tentamens

15 November 2011

The Irish Experience

04 November 2011

Connemara, Dublin en Halloween

09 Oktober 2011

Oslo en de Cliffs of Moher
Melissa

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 6875

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 20 Juni 2014

Backpacken door Nieuw-Zeeland & Australië

24 Augustus 2011 - 28 December 2011

Studeren in Ierland

Landen bezocht: