Goodbye Galway - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Melissa Berg - WaarBenJij.nu Goodbye Galway - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Melissa Berg - WaarBenJij.nu

Goodbye Galway

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

30 December 2011 | Nederland, Zoetermeer

Na de tentamens voelde het alsof we een enorme vrijheid hadden, maar helaas was het einde van ons avontuur nu ook echt in zicht. De paar dagen nadat iedereen klaar was met tentamens, hebben we ontzettend veel leuke dingen gedaan. Nog even flink geshopt bij de Penney’s, heerlijk uit eten, velen moesten nog kerstcadeautjes kopen voor thuis en gewoon gezellig samen zijn. Voordat ik mijn laatste tentamen had gehad waren twee meiden die een jaar in Galway studeren al naar huis gegaan, maar dat drong nog niet helemaal door omdat ik zelf nog aan het studeren was. Op zaterdag ging toen mijn Amerikaanse huisgenoot weg om nog wat door Europa te touren en dat was heel gek. Steeds meer mensen vertrokken en ook ik moest de laatste dingen afronden. Erasmus papieren laten ondertekenen, fiets verkopen, laatste dingen doen die ik nog wilde doen etc. Gelukkig wist ik dat ik nog een poosje in Ierland zou blijven, maar het was toch gek om al die mensen te zien vertrekken en niet te weten of je ze ooit nog terug zal zien.

Gelukkig kwam op de dinsdag na de tentamens Tom naar Ierland toe en zouden we eerst een paar dagen in Galway blijven en daarna kerst in Dublin vieren. In Galway hebben we de eerste nacht nog in mijn appartement geslapen en daarna heb ik ook van Corrib Village afscheid genomen (tot nooit meer ziens, stom streng Corrib!) en zijn we vanuit een hostel nog naar de Connemara geweest, in de pubs gegeten en lekker rondgestruind.
Op vrijdag voor kerst moest ik dan écht afscheid nemen van mijn tweede thuis Galway en vertrokken we naar Dublin. Ook daar de belangrijkste bezienswaardigheden bezocht, maar helaas waren veel dingen dicht wegens kerst. Zo heb ik uiteindelijk dus nooit de Book of Kells kunnen zien, want nu was die bieb dicht… :-( Met kerst werd het nog erger, want Dublin slaat gewoon helemaal dicht. Gesloten winkels ben ik wel gewend van Nederland, maar dat ook álle restaurants dicht zijn was een vreemde gewaarwording. De stad was gewoon uitgestorven. Dat wisten we ook niet van tevoren, maar mocht iemand ooit van plan zijn kerst in Dublin te vieren, houd daar dan rekening mee.
Tweede kerstdag konden we gelukkig een tour naar Glendalough, Kilkenny en de Wicklow Mountains doen en waren er een aantal restaurants nu wel geopend, dus dat was een flinke verbetering! Op dinsdag nog even naar Phoenix Park en de Dublin Zoo geweest en ’s avonds moest ik dan echt de koffers goed inpakken en gewicht verdelen, want op woensdag zou ik Ierland verlaten en weer naar Nederland gaan. Met wat passen en meten en volgepropte jaszakken paste uiteindelijk alles en konden we woensdag naar het vliegveld. Mooi op tijd de lucht in gegaan en om 17:45 stond ik weer op Nederlandse bodem! Ik ben thuis!

Liefs,
Melissa

  • 30 December 2011 - 14:45

    Valerie:

    Gezellig dat je weer thuis bent! We moeten snel afspreken om bij te kletsen :) Jammer dat er zoveel dicht was in Dublin :(
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zoetermeer

Studeren in Ierland

Recente Reisverslagen:

30 December 2011

Goodbye Galway

19 December 2011

Bezoek, Edinburgh en tentamens

15 November 2011

The Irish Experience

04 November 2011

Connemara, Dublin en Halloween

09 Oktober 2011

Oslo en de Cliffs of Moher
Melissa

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 6868

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 20 Juni 2014

Backpacken door Nieuw-Zeeland & Australië

24 Augustus 2011 - 28 December 2011

Studeren in Ierland

Landen bezocht: