Aran Islands, studeren en zwemmen - Reisverslag uit Galway, Ierland van Melissa Berg - WaarBenJij.nu Aran Islands, studeren en zwemmen - Reisverslag uit Galway, Ierland van Melissa Berg - WaarBenJij.nu

Aran Islands, studeren en zwemmen

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

07 Oktober 2011 | Ierland, Galway

De laatste blog is alweer even geleden, dus hoog tijd voor een update. De tijd vliegt hier echt! Mijn voornaamste bezigheden zijn colleges volgen, (pogingen tot) studeren en uitstapjes maken.
Zo ben ik pas naar de Aran Islands geweest. Het zijn drie eilanden die in de baai van Galway liggen en met een ferry zijn we naar het grootste eiland, Inis Mór, geweest. We hebben ontzettend veel geluk gehad met het weer, want het was ontzettend zonnig. Op het eiland zijn we in een klein tourbusje gestapt dat ons het hele eiland heeft laten zien (12 bij 3km). Heerlijk geluncht bij een schattig klein caféetje en daarna de klim gemaakt naar Dún Aonghasa, een prachtig cliff waar je zo de diepte in kijkt en de heldere golven op de rotsen slaan. Zo mooi! Daarna met het busje nog naar verschillende andere locaties gebracht en uiteindelijk op aanraden van de buschauffeur zijn we een heel eind gaan lopen over heel veel limestone naar een ander deel van het cliff, waar geen sterveling te bekennen was en we het rijk alleen hadden. Het was zo adembenemend mooi! Echt onbeschrijflijk.

Verder ben ik samen met een huisgenoot gaan zwemmen. Het plan was om lekker een paar baantjes te gaan trekken, dus toen we aankwamen op de tijden dat het zwembad voor de Swimclub was, stonden we nogal met een mond vol tanden. Dit bleek namelijk echt een zwemtráining te zijn. Even hebben we overwogen rechtsomkeert te maken, maar uiteindelijk toch doorgezet. Het ‘probleem’ was namelijk dat iedereen speciale zwempakken, een zwembrilletje en een swimcap had, terwijl wij geen van drieën hadden en in onze bikini verschenen. Een swimcap mochten we lenen van de voorzitter van de Swimclub en na een zeer ongemakkelijk eerste halfuur, begonnen we er de lol wel van in te zien. En we waren niet eens de slechtsten, dus dat was een goede motivator. Uiteindelijk hebben we allebei besloten ermee door te gaan en zijn we de dag erna de items gaan kopen waardoor we de volgende keer niet meer zo opvallen.
Ook heb ik inmiddels twee keer gehiked met de Mountaineering Club. De hike in de Burren was erg zwaar, gezien mijn splinternieuwe hiking boots en mijn voeten nog niet echt op elkaar afgestemd waren en het een stuk intensiever was dan gedacht. Maar het uitzicht was prachtig! Ook de Diamond Hill is inmiddels bedwongen, die was een stuk minder heftig dan de eerste hike. Het is echt slopend, maar zo af en toe wel erg leuk om te doen. Een wekelijkse activiteit wordt het in ieder geval niet.

Tot de volgende keer!

Liefs,