Orientation - Reisverslag uit Galway, Ierland van Melissa Berg - WaarBenJij.nu Orientation - Reisverslag uit Galway, Ierland van Melissa Berg - WaarBenJij.nu

Orientation

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

11 September 2011 | Ierland, Galway

Hoi allemaal,

De laatste update is alweer even geleden en er is sindsdien alweer zoveel gebeurd!

De eerste dagen dat ik in mijn kamer zat bleef ik moederziel alleen. Dat gaf me wel de tijd om op mijn gemak praktische dingen te gaan regelen. Bijvoorbeeld een fiets kopen, want de goedkoopste supermarkt (en eigenlijk is dat ook de dichtstbijzijnde) is een half uur lopen. Dat is op zich geen ramp, maar 'even snel boodschappen doen' is er dan niet bij en Leids student als ik ben, wil ik graag alles op de fiets doen. Dus heb ik een fiets aangeschaft, die ik in december weer aan die winkel kan terugverkopen voor 30 euro of ik mag zelf proberen 'm te verkopen aan een ander. Prima deal!

Op dinsdag heb ik een Nederlands meisje ontmoet dat ook in Leiden studeert. Via een gemeenschappelijke vriendin hadden we ontdekt dat we allebei naar Galway zouden gaan, maar we kenden elkaar niet, dus zagen elkaar hier voor het eerst! Gezellig ergens geluncht en een beetje door de stad gewandeld en ik heb een Iers simkaartje gekocht. Louise woont niet in Corrib Village, dus meteen een ander complex gezien en daarna bij mij thuis gaan koken en eten.
Op woensdagochtend begon het eerste onderdeel van de Orientation: een campustour en bibliotheekrondleiding. Via de facebookgroup die ochtend in contact gekomen met iemand uit hetzelfde gebouw, dus besloten we gezamenlijk te gaan. En zo ontmoette ik Sabrina en Susi, twee Duitse meiden die schuin onder mij wonen. Na de campustour, die alles behalve spectaculair was, stroomden in hun appartement langzaam de huisgenoten binnen, terwijl ik nog steeds niemand had. Gelukkig kwam daar 's avonds verandering in, toen binnen een paar uur eerst een Amerikaanse en vervolgens twee Italiaanse meiden (die op dezelfde universiteit zitten) hun intrek namen. Er bleef nog één kamer leeg en die is pas gisterenochtend bezet door een Iers eerstejaars meisje.

De twee dagen erna bestonden uit nog meer Orientation, met heel veel informatieve praatjes, stapels vol informatie over alles wat er te doen en beleven is op de universiteit en nog meer introductiepraatjes. Ook had iedere faculteit een Advisory Session met informatie over de aanmeldingsprocedure voor vakken e.d. Ik mag immers twee weken lang alles volgen wat me leuk lijkt en moet me vervolgens op 19 september voor al die vakken registreren. Ik heb inmiddels al toestemming voor Family Law gekregen, wat eigenlijk een fullyear course is, maar ik mag het eerste semester meedoen en krijg dan in december een apart exam, dus het vak dat ik het liefst wilde doen omdat het nog enigszins relevant kan zijn in Nederland is vast binnen!

Alsof dat nog niet genoeg was, was er op zaterdag nog een Welcome Orientation vanuit het complex waar ik woon, Corrib Village. Dit was gelukkig een stuk minder uitgebreid en werd afgesloten met nuttige informatie over uitstapjes, bustijden en niet te vergeten gratis Pizzahut-pizza. Er waren niet zoveel mensen aanwezig, omdat de ouderejaars studenten meestal niet meer op Corrib Village wonen en de eerstejaars pas een week na ons aankomen, dus er was meer dan genoeg. De rest van het weekend veel tijd besteed aan kennismaken met nog meer mensen uit ons gebouw (dat zijn 4 appartementen van 5 personen). Inmiddels eten we bijna dagelijks met elkaar en is het een drukke bedoening, maar erg gezellig! Er worden veel borden, stoelen en glazen heen en weer gesleept, aangezien ieder appartement in principe maar 6 van alles heeft, dus lekker chaos! Op zaterdagavond zijn we ook nog naar The King's Head geweest, een van de bekendste pubs uit Galway, wat erg gezellig was! Zondag was er een Historical Talk on Galway, dus ik weet nu wat er vanaf ongeveer 600 na Chr. tot de jaren '70 is gebeurd met/in Galway :P 's Middags was de grote Hurling-finale, een heel populaire Ierse sport. Het is een combinatie van football, hockey, rugby en nog iets. De spelers dragen maskers omdat ze elkaar met een soort korte hockeysticks flink hard kunnen raken. Van de regels heb ik weinig meegekregen, maar het zag er spannend uit :P Wat wel tegenviel is dat Ieren vrij rustige fans zijn; met de Nederlandse idioterie rond voetbal in mijn achterhoofd had ik wat meer spektakel verwacht!

En nu moet ik weg, dus de update van afgelopen week en wat foto's volgen nog!

Liefs,
Melissa

  • 12 September 2011 - 20:38

    Martini:

    Heee melis! Superleuk om te lezen! Echt chil dat je veel onderneemt met de mensen uit je complex!! Wanneer gaan je colleges nou beginnen? Wij zijn hier alweer druk bezig :P Ennuh ik vind dat jij maar wat idioterie naar Ierland moet brengen, kunnen ze wat van leren :) Liefs!

  • 16 September 2011 - 18:15

    Melissa Van Den Berg:

    Mijn colleges zijn al 2 weken bezig! Heb nu ook mijn rooster eindelijk compleet, dus maandag registreren! Maar voorlopig doe ik denk ik nog wel minder dan jullie, ik heb nog niet eens alle boeken gekocht omdat ik eerst de registratie van maandag wil afwachten (mijn ervaringen met registreren voor dingen op een universiteit leren mij er niet blind op te vertrouwen dat alles goed gaat, haha!). xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Galway

Studeren in Ierland

Recente Reisverslagen:

30 December 2011

Goodbye Galway

19 December 2011

Bezoek, Edinburgh en tentamens

15 November 2011

The Irish Experience

04 November 2011

Connemara, Dublin en Halloween

09 Oktober 2011

Oslo en de Cliffs of Moher
Melissa

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 60
Totaal aantal bezoekers 6873

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 20 Juni 2014

Backpacken door Nieuw-Zeeland & Australië

24 Augustus 2011 - 28 December 2011

Studeren in Ierland

Landen bezocht: